RED v dnevu je najboljša PREVENTIVA

V enem od člankov sem pisala o vsakodnevnem razstrupljanju telesa. Naj na hitro ponovim: razstrupljanje se vedno prične zjutraj, takrat je naravni čas za izločanje urina, blata in pričetek aktivnega delovanja. Ker smo postali večinoma »sedeča« družba, je zjutraj po pitju tople vode (2-5 dcl glede na posameznika), potrebno gibanje. Tekočina razredči strupe v limfi, gibanje do rahle spotitve pa jih pomaga spraviti do organov izločanja. Novo hrano pričnemo vnašati v telo, ko smo najprej očistili ostanke stare. To velja tudi za naš um.  Z redno jutranjo meditacijo pričnemo jutro sveži in pozitivni.

Glavni ključ dobrega zdravja je preventivno delovanje v smeri zdravja. S  svojimi vsakodnevnimi navadami lahko podpiramo ali rušimo naravno delovanje in obnavljanje naših  teles in umov. Kot  ajurvedska svetovalka vam priporočam, da glede dnevne rutine upoštevate priporočila ene izmed najstarejših medicin na svetu – ajurvedske medicine, ki ima približno 5000 let izkušenj.

1. Vstajajte zgodaj.  Koristilo vam bo, če se zbudite pred sončnim vzhodom. Priporočena ura je poleti ob 5:30, pozimi lahko kasneje, nekje do 7:00 zjutraj.

2. Popijte vodo. Popijte večjo količino tople (vsaj 2 – 5 dcl). Ta voda bo sprala želodčno-prebavni trakt, splaknila ledvice in razredčila limfo. Spodbudila bo tudi valovanje črevesja in izločanje odpadnih snovi in strupov iz telesa.

3. Očistite si zobe in jezik. Z mehko zobno krtačko in zeliščno zobno kremo (najbolje iz pekočih in grenkih zelišč) si očistite zobe. Nato si ostrgajte jezik s strgalko za jezik. Lahko uporabite tudi žličko. Nežno strgajte z zadnjega dela jezika naprej, dokler ne očistite cele površine (7-14 potegov). S tem boste odstranili obloge in tako zmanjšali gojišče za bakterije in viruse ter  posredno sporočili telesu naj prične s čiščenjem. Če boste zjutraj na  jeziku opazili obloge ali če boste vonjali zadah, potem je bolje, da ne zajtrkujete. Spijte vodo z limono, zeliščni čaj ali sok in jejte šele opoldan.

4. Oljne terapije za vsak dan:

Žvrkljanje.  Žvrkljajte olje – najbolj priporočljivo je sezamovo olje in sicer eno jedilno žlico nekaj minut.  Nato izpljunite in nato nežno zmasirajte dlesni s kazalcem. Žvrkljanje krepi zobe, dlesni in čeljusti  ter izboljšuje glas in zmanjšuje gube na obrazu (naolji od znotraj). Nasya-nosna masaža.  Potopite mezinec (s pristriženimi nohti) v sezamovo olje in z njim masirajte notranjost nosnice. Nato rahlo smrknite, da boste olje potegnili navzgor. Nosna masaža poživlja zavest in inteligenco. Posebno koristna je v zimskem času, ko je zrak zaradi kurjenja v prostorih precej suh. Oljna masaža stopal je zelo sproščujoča, posebej če vas zebe v noge, ker sezamovo olje rahlo ogreva.

5. Vadba. Vsakodnevna vadba je nujno potrebna zaradi čiščenja organizma. Splošno pravilo je: vsakdo naj telovadi do polovice svojih zmožnosti. Pretiravanje se odsvetuje, ker dolgoročno izčrpava in slabi človeka. Dobra mera je do rahle spotitve. Zjutraj priporočamo vsaj 10-15 počepov z globokim dihanjem v prezračenem prostoru ali pri odprtem oknu.

6. Meditacija.  Dnevno vsaj 20 minut bi bilo idealno.

7. Zajtrk. Za ljudi z močno konstitucijo, odvečnimi kilogrami in težkim vstajanjem in počutjem je priporočljivo, da ne zajtrkujejo ali zelo malo. V hladnih dneh je zajtrk lahko obilnejši.

8. Na delu. Poskusite biti tekom dneva čim bolj pozorni – vklapljajte svoj meditativni um – to je um, ki nevtralno opazuje in ne presoja. Tako boste lažje sočutni, mirni in razumevajoči  ter veliko bolj učinkoviti. Priporočene pijače na delu so zeliščni čaji  in uživanje sočnega sadja v dopoldanskem času.

9. Kosilo. Približno okoli poldneva je človekov  prebavni ogenj najmočnejši (tudi sonce na nebu je najvišje in najmočnejše), zato je takrat čas za kosilo. Jejte hrano v skladu s svojo konstitucijo (o tem si več oglejte na zavihku Fizično zdravje, kjer lahko določite svojo energijsko konstitucijo). Če vas zebe, ne jejte surove in hladne hrane. Med jedjo je priporočljivo piti po požirkih toplo vodo, kadar vaš obrok ne vsebuje juhe. Malo vode (1 dcl) v takem primeru izboljša prebavo. Pitje večje količine vode(kozarec) se svetuje vsaj 1 uro pred ali po obroku, ne takoj po njem, ker bi s tem preveč razredčili prebavne sokove in s tem otežili prebavo.

10. Konec službe oz. aktivnosti. Pojdite na sprehod. Če je le mogoče v naravo. Opazujte delovanje narave, v kateri se razkriva višja inteligenca, ki brez človekovega vpletanja vse ureja povsem samodejno. Ta ista inteligenca je prisotna tudi v vas.

11. Večerja. Najbolje 2-3 ure pred spanjem.  Poskusite se osredotočiti na hrano, njen vonj, barve in okus. Tako boste nahranili vse čute.

12. Pred odhodom v posteljo (približno ob 22:00) nekaj minut sedite tiho (lahko že v postelji) in se poskušajte spustiti v svoj prostor tišine in miru tako, da začutite predel okrog srca (lahko nanj položite svoje dlani). Tam se boste srečali s kreativno inteligenco vesolja, ki vas je ustvarila. Če le morete, ji prepustite oz. izročite vaše težave in skrbi.  Na ta način bo vaš spanec miren in globok.

 Spremembe v svoje življenje vedno uvajajte postopoma. Tako se ne boste preobremenili  oz. še bolj natrpali vsakdanjika. Dnevna rutina je najboljša preventiva, saj zagotavlja, da sproti skrbimo za ravnovesje in ne čakamo, da nas šele hude težave ali bolezni prisilijo k ukrepanju. Veselite se sprememb in novosti v vašem dnevu, s hvaležnostjo skrbite za svoje telo in um, pa vam bosta zvesto služila. Nikoli ne pozabite, da niste samo telo. Ste tudi um. Um ima finejšo vibracijo kot telo, zaradi tega ima tudi večjo moč in na vas lahko deluje zdravilno ali rušilno. O tem pa več kdaj drugič.

Pa lepo se imejte z mislijo: “Širimo vse, kar je dobrega”.

 

Comments are closed