4. Napotki za zdravje

Napotki za ohranjanje zdravja opisujejo načine, s katerimi ustvarjamo prave pogoje, da se zdravje v nas zgodi spontano. Naše zdravje je torej rezultat pogojev, ki jih z načinom življenja zagotavljamo vsakodnevno.

Z upoštevanjem osnovnih pravil, kot so jutranje čiščenje, uživanje sezonske, lokalne in raznovrstne hrane v zmernih količinah …. lahko dokaj enostavno zagotovimo dobro stanje našega organizma. Jutranje čiščenje spontano podpre naravni proces izločanja telesnih strupov, ustrezna prehrana (sezonska, lokalna) pa spontano uravnoteža spremenljive vplive okolja (letni časi, vreme). Te preproste navade že same po sebi zagotavljajo dovolj dobre pogoje za ohranjanje zdravja.

V vsakdanjem življenju se lahko zgodi, da preproste in spontane navade za zagotavljanje zdravja ne zadoščajo več, zato v telesu pride do neravnovesja. Izgubljeno ravnovesje lahko povrnemo in ga nato ohranjamo z upoštevanjem napotkov, ki jih ponuja Ajurveda. Ti napotki so nadgradnja prej omenjenih preprostih navad. 

Z Ajurvedskim znanjem lahko sami šeučinkovitejše ustvarjamo pogoje za ohranjanje zdravja in tako poskrbimo za še bolj učinkovito preventivo. Za uporabo ajurvedskega znanja v življenju je nujno potrebno razumeti  logiko in preproste principe Ajurvede. Ko se jih naučimo uporabljati, z njimi zelo preprosto ustvarjamo pogoje za zdravje, saj ni potrebno slediti zapletenim teorijam in obširnim preglednicam.

Ajurveda ponuja možnost, da najprej spoznamo lastnosti svoje konstitucije in se naučimo uporabljati princip Določeno lastnost vedno uravnotežimo z njej nasprotno lastnostjo. Naš naslednji korak v vsakdanjem življenju je, da svoje lastnosti natančno opazujemo in zaznamo njihove spremembe. Tretji korak je ukrepanje v skladu s principom o uravnotežanju določene lastnosti z njej nasprotno lastnostjo. Preprost primer takega ravnanja je npr. ohlajanje s hladno prho, kadar se v nas preveč poveča vročina. Ti trije preprosti koraki omogočajo učinkovito preventivno delovanje, s katerim stalno zagotavljamo prave pogoje za ohranjanje zdravja (ravnovesja).

 

Napotki za zdravje VATA oseb

[box] Za učinkovito ohranjanje zdravja je potrebno najprej spoznati svoje lastnosti ter principe, s katerimi zagotavljamo ustrezne pogoje za ravnovesje. Pri VATA osebah je SUHOST najizrazitejša lastnost, zato ji v vsakodnevnem življenju posvečamo največ pozornosti. Pri teh osebah se SUHOST najbolj poveča jeseni in zgodaj pozimi ter v suhem vremenu. V takih razmerah je še posebej pomembno, da z ustrezno prehrano zagotovimo potrebno VLAŽNOST. Po principu uravnotežanja z nasprotno lastnostjo bomo povečano suhost torej uravnotežali z ustrezno VLAŽNOSTJO. Zagotavljamo jo predvsem s hrano sladkega, slanega in kislega okusa. Vata osebe naj bodo posebej pozorne na povečano suhost po 60. letu starosti. Takrat je potrebno v glavnem uživati hrano, ki povečuje VLAŽNOST.

» Preberite več …[/box]

Napotki za zdravje PITA oseb

[box]Za učinkovito ohranjanje zdravja je potrebno najprej spoznati svoje lastnosti ter principe, s katerimi zagotavljamo ustrezne pogoje za ravnovesje. Pri PITA osebah je VROČINA najizrazitejša lastnost, zato ji v vsakodnevnem življenju posvečamo največ pozornosti. Pri teh  osebah se VROČINA najbolj poveča poleti in v vročem  vremenu. V takih razmerah je še posebej pomembno, da z ustrezno prehrano zagotovimo potrebno HLADNOST. Po principu uravnotežanja z nasprotno lastnostjo bomo povečano vročino torej uravnotežali z ustrezno HLADNOSTJO. Zagotavljamo jo predvsem s hrano sladkega, grenkega in trpkega okusa. Pita osebe naj bodo posebej pozorne na povečano vročino v življenjskem obdobju od 15. do 60. leta starosti. V tem aktivnem življenjskem obdobju je potrebno z ohlajevalno prehrano zagotavljati ustrezno HLADNOST.

» Preberite več …[/box]

Napotki za zdravje KAPHA oseb

[box] Za učinkovito ohranjanje zdravja je potrebno najprej spoznati svoje lastnosti ter principe, s katerimi zagotavljamo ustrezne pogoje za ravnovesje. Pri KAPHA osebah je TEŽKOST najizrazitejša lastnost, zato ji v vsakodnevnem življenju posvečamo največ pozornosti. Pri teh  osebah se TEŽKOST najbolj poveča pozimi in zgodaj spomladi ter v hladnem in vlažnem vremenu. V takih razmerah je še posebej pomembno, da z ustrezno prehrano zagotovimo potrebno LAHKOST. Po principu uravnotežanja z nasprotno lastnostjo bomo povečano težkost torej uravnotežali z ustrezno LAHKOSTJO. Zagotavljamo jo predvsem s hrano pekočega, grenkega in trpkega okusa. Še posebej v otroštvu naj KAPHA osebe uživajo lahko hrano, saj  s tem povečujejo LAHKOST.

» Preberite več …[/box]

 Napotki za zdravje VATA-PITA oseb

[box]Za učinkovito ohranjanje zdravja je potrebno najprej spoznati svoje lastnostiter principe,s katerimi zagotavljamo ustrezne pogoje zaravnovesje. Pri VATA-PITA osebah je LAHKOST najizrazitejša lastnost, zato ji v vsakodnevnem življenju posvečamo največ pozornosti.Pri teh  osebah se LAHKOST najbolj poveča jeseni in poleti ter v suhem in vročem vremenu. V takih razmerah je še posebej pomembno, da z ustrezno prehrano zagotovimo potrebno TEŽKOST. Po principu uravnotežanja z nasprotno lastnostjo bomo povečano lahkost torej uravnotežali z ustrezno TEŽKOSTJO.  Zagotavljamo jo predvsem s hrano sladkega okusa. VATA-PITA osebe naj bodo posebej pozorne na povečano lahkost po 15. letu starosti. Predvsem je potrebno paziti, da s primerno prehrano zagotavljamo ustrezno TEŽKOST.

» Preberite več …[/box]

Napotki za zdravje PITA-KAPHA oseb

[box]Za učinkovito ohranjanje zdravja je potrebno najprej spoznati svoje lastnostiter principe,s katerimi zagotavljamo ustrezne pogoje zaravnovesje. Pri PITA-KAPHA osebah je VLAŽNOST najizrazitejša lastnost, zato ji v vsakodnevnem življenju posvečamo največ pozornosti.Pri teh  osebah se VLAŽNOST najbolj poveča ob koncu zime in zgodaj spomladi  ter v vlažnem vremenu. V takih razmerah je še posebej pomembno, da z ustrezno prehrano zagotovimo potrebno SUHOST. Po principu uravnotežanja z nasprotno lastnostjo bomo povečano vlažnost torej uravnotežali z ustrezno SUHOSTJO.  Zagotavljamo jo predvsem s hrano grenkega okusa. PITA-KAPHA osebe naj bodo posebej pozorne na povečano suhost do 15. leta starosti. Predvsem je potrebno paziti, da s primerno prehrano zagotavljamo ustrezno SUHOST.

» Preberite več …[/box]

Napotki za zdravje VATA-KAPHA oseb

[box]Za učinkovito ohranjanje zdravja je potrebno najprej spoznati svoje lastnostiter principe,s katerimi zagotavljamo ustrezne pogoje zaravnovesje. Pri VATA-KAPHA osebah je HLADNOST najizrazitejša lastnost, zato ji v vsakodnevnem življenju posvečamo največ pozornosti.Pri teh  osebah se HLADNOST najbolj poveča jeseni, pozimi in zgodaj spomladi ter v hladnem vremenu. V takih razmerah je še posebej pomembno, da z ustrezno prehrano zagotovimo potrebno TOPLOTO. Po principu uravnotežanja z nasprotno lastnostjo bomo povečano hladnost torej uravnotežali z ustrezno TOPLOTO.  Zagotavljamo jo predvsem s hrano kislega in pekočega okusa. VATA-KAPHA osebe naj bodo posebej pozorne na povečano hladnost v času do 15. leta starosti in v obdobju po 60. letu. Predvsem je potrebno paziti, da s primerno prehrano zagotavljamo ustrezno TOPLOTO.

» Preberite več …[/box]

Napotki za zdravje TRIDOŠIK oseb

[box]Za učinkovito ohranjanje zdravja je potrebno najprej spoznati svoje lastnosti ter principe, s katerimi zagotavljamo ustrezne pogoje za ravnovesje. Lastnosti, ki so značilne za TRIDOŠIK osebe, so SUHOST, VROČINA in TEŽKOST. Vse tri lastnosti so pri teh osebah enako močno izražene. To NEVTRALNOST oziroma uravnoteženost lastnosti suhost, vročina ali težkost pri TRIDOŠIK osebah zagotavljamo z zmerno in raznovrstno prehrano, v kateri so v enakomernih deležih prisotni vsi okusi. Jeseni in zgodaj pozimi je potrebno poskrbeti, da s primerno prehrano zagotavljamo  ustrezno VLAŽNOST. Ob koncu zime in spomladi je potrebno poskrbeti, da s primerno prehrano zagotavljamo  ustrezno LAHKOST. Poleti moramo z ustrezno prehrano zagotavljati primerno HLADNOST.

» Preberite več …[/box]

 

Nazaj Naprej

Vaši komentarji ...