Prebava »MISLI in ČUSTEV«

Večkrat sem že pisala o nevarnosti raznoraznih prehranskih režimov – diet, ki niso preskušane dovolj časa, na dovolj široki populaciji ali pa veljajo za druge podnebne pogoje. Posebej na prehodu iz toplega v hladni del leta je pametno, da se držimo načela: KO ZAMENJAMO GARDEROBO, ZAMENJAMO TUDI JEDILNIK. Zaradi tega se držimo sezonskih živil, ki jih pozna naša tradicija in so bile na jedilniku naših babic. Take jedi nas uravnovešajo z vibracijami v okolju, v katerem živimo. Seveda pa bi uživali popolnoma drugačno hrano, če bi se ta trenutek preselili v južno Azijo na 35 stopinj Celzija. Vendar pa bi se v takem primeru tudi oblekli v drugačno garderobo. Obenem spoštujemo tudi zahteve življenjskega obdobja, v katerem se nahajamo. Najpomembneje pri vsem prehranjevanju pa je, da poznamo zmožnost svojega prebavnega sistema, moč prebavnega ognja. Če jemo hrano, ki je naša prebavila niso v stanju prebaviti in presnoviti, nas še tako zdrava hrana zastruplja! OGENJ je ključen za vse procese transformacije, tako v telesu, kot v umu.

OGENJ transformira, prebavi

OGENJ transformira, prebavi

Naš notranji ogenj (po ajurvedski medicini »agni«) določa moč telesa, da prebavi, presnovi in asimilira hrano, ter ustrezno izloči odpadne, strupene snovi. Vendar pa to ni konec zgodbe. Za ohranjanje ravnovesja in s tem zdravja, je potreben tudi močan prebavni ogenj v našem umu. Prav ste prebrali! Tradicionalne medicine enako imenujejo zmožnost našega uma, da prebavi impulze iz okolja. Vse naše misli, čustva in občutki so samo odgovori našega uma na »input« (vhodne podatke) iz okolja. Če te »podatke« narobe obdelamo, potem se v našem umu pojavljajo destruktivne misli, posledično destruktivna čustva in slabi občutki. To občutimo kot hudo stisko, globoko depresijo ali življenjski nesmisel, skratka kot TRPLJENJE. To trpljenje povzroča »napačna obdelava« podatkov oz. impulzov iz okolja, ki jih interpretiramo na tak način, da trpimo in v takem primeru to trpljenje na tak ali drugačen način prelivamo tudi na druge. To lahko postane začarani krog, ki deluje rušilno na naše telo. Vsako čustvo v telesu povzroči določeno kemijsko stanje, ki so jim podvržene vse celice. Jeza povzroči v našem telesu drugačno kemijo, kot žalost, zaskrbljenost ali tesnoba. Če se naše celice večino časa nahajajo v taki »neugodni« kemiji, potem telo prične izražati nelagodje. Najprej prične kazati nežne opozorilne znake, kasneje lahko akutno bolezen ali celo kronično obolenje. Zaradi tega medicine, stare več tisočletij, nikoli ne zdravijo samo telesa, ampak vedno posegajo tudi na umsko stanje človeka. Šele, ko omogočamo umu, da se dnevno »razstruplja«, ravno tako kot telo, lahko pričakujemo izboljšanje.

Prakse, ki omogočajo, da se čistimo sprotnih in akumuliranih stresov so popolnoma preproste. Znane so že dolga tisočletja in so našim prednikom omogočile, da so brez tablet in psihiatrov ohranjali zdravo pamet v hudih življenjskih preizkušnjah. To so globoka in predana molitev, različne vrste meditacij in petje manter (v krščanski tradiciji so to litanije ). Vse z namenom, da bi človek obdržal notranje ravnovesje in v miru svojega uma začutil izkušnjo duha. Dokler je um stalno zaposlen in prenapolnjen s hrupom zunanjega sveta, je nemogoče pričakovati, da bi živel v zadovoljstvu in izpolnjenosti, saj se vsebina uma stalno spreminja. Sreče, ki ne mine in globoke trajne izpolnjenosti ne moremo najti v večno spreminjajočem okolju, kakršen je naš um. Na primer: človeka, ki ste ga še lansko leto oboževali, mogoče letos ne prenesete več, služba, ki vas je v začetku osrečevala, vas sedaj spravlja v stres, stanovanje, ki ste si ga izbrali , vas sedaj odbija…….in tako dalje in tako naprej. Večna zgodba človeškega uma. Kako v vsej tej zmedi, napetosti, stresu in razočaranju najti pot v TRAJNO srečo in izpolnjenost, kako »prebaviti« vse, kar napolnjuje našo psiho?

MEDITACIJA sprosti akumuliran stres

Odgovor je preprost. V življenjsko rutino je poleg čiščenja (razstrupljanja) telesa potrebno vpeljati čiščenje stresa oz. ostankov neprebavljenih umskih vsebin. Najprej uvedemo globinsko sproščanje, ki zajame telo in um. Za začetek je dovolj je že okoli 10-15 minut dnevno. Če je um zelo nemiren, hiperaktiven ali depresiven pa so potrebne posebne tehnike, ki nam pomagajo iz tega stanja. To so različne metode globinske sprostitve, meditacije in dihalne tehnike. Ajurvedska medicina in joga nam predlagata dihalne vaje (pranajame), primerno telesno vadbo (asane), globinsko sproščanje(joga nidra) in meditacijske prakse. Energije v našem sistemu telo-um se pričnejo s temi praksami reorganizirati in šele takrat se ustvarijo pogoji za drugačne uvide, za drugačno razumevanje življenja. Prebavna moč našega uma naraste in to pomeni, da smo se sposobni soočiti s svojim življenjem in postopoma zaživimo radostno in sproščeno, kljub različnim življenjskih okoliščinam. Modro se je zavedati, da ne moremo kontrolirati zunanjih okoliščin v svojem življenju, lahko pa ustvarjamo ugodno »notranjo« klimo. In kakor pravi Osho: »Zunanje situacije lahko pogojujejo tvojo srečo. Ko postane sreča lastnost tvojega bitja, obseva vse zunanje situacije.«

 

Comments are closed